Τι θα λέγατε για ένα πλήρως εξευρωπαϊσμένο κορεάτικο μικρό κουπέ που φτιάχνεται στην Τουρκία; Αρχικά ότι ακούγεται ενδιαφέρον! Η κατηγορία Β στην αυτοκινητοβιομηχανία έχει πάρει την ανιούσα τα τελευταία χρόνια και όλοι οι κατασκευαστές ασχολούνται αρκετά με μοντέλα που ανήκουν σ’αυτήν. Στην περίπτωση της Hyundai μιλάμε για το νέο i20. Σε κάθε νέα γενιά του γίνεται ακόμα πιο ώριμο και ποιοτικό χωρίς να χάνει τα νεανικά χαρακτηριστικά του που το έχουν καθιερώσει. Προς την κατεύθυνση των νέων πελατών πηγαίνουν και οι ορέξεις των Κορεατών, καθώς βγάζουν στην παραγωγή, όχι μόνο μια δίπορτη έκδοση του i20, αλλά ταυτόχρονα ένα όμορφο κουπέ σχήμα. Σε συνδυασμό με τον νέο κινητήρα T-GDi και την τιμή του, χτυπάει δυνατά το καμπανάκι στους υποψήφιους αγοραστές και κυρίως στους αντιπάλους του, δείχνοντας πως έχει όλο το πακέτο που ψάχνει ο πελάτης, όσο απαιτητικός κι αν είναι. Το i20 δεν είναι τυχαία στο WRC και η Hyundai γνωρίζει καλά πως με ένα τέτοιο σπορ προφίλ, βελτιώνει κατά πολύ την εικόνα της και κατ’ επέκταση τις πωλήσεις της, όπως έκανε και σε παλιότερη εμπλοκή της με τα Ράλλυ, στην εποχή του Accent. Τότε ήταν απλά ένα φθηνό και αξιόπιστο αυτοκίνητο, τώρα είναι κάτι πολύ περισσότερο.
Πρέπει να ξεκινήσουμε με την εξωτερική εμφάνιση, αφού ένα κουπέ οφείλει να είναι ωραίο στην όψη. Οι βασικές γραμμές του i20 έχουν μείνει ίδιες, με τα νέα φώτα, την πολυγωνική μάσκα και τους νέους προφυλακτήρες – οι οποίοι, στο κάτω μέρος, μοιάζουν λες κι έχουν το ίδιο κόψιμο εμπρός-πίσω για να χωρέσουν τα προβολάκια και τα ανακλαστικά αντίστοιχα. Η βασική διαφορά είναι στην οροφή και στις κολώνες που τη στηρίζουν. Το πίσω μέρος γέρνει περισσότερο και το ύψος έχει μειωθεί κατά 2,5 εκατοστά σε σχέση με το 5-πορτο i20. Στο τελείωμα της πίσω κολώνας, υπάρχει μια μικρή μαύρη οριζόντια γραμμή που δίνει την ψευδαίσθηση ότι η οροφή στέκεται από μόνη της! Το floating roof έχει γίνει η νέα τάση του design για τα νέα μοντέλα με όλο και περισσότερες εταιρείες να σχεδιάζουν τις οροφές με τον συγκεκριμένο τρόπο, δίνοντας στυλ και έμφαση στη σπορ εικόνα. Τα πλαϊνά μασπιέ, η αεροτομή και η επιλογή στις ζάντες 17 ιντσών δίνουν την εξτρά σπορ πινελιά που θέλει το i20.
Στο εσωτερικό θα περιμέναμε ένα κουπέ να έχει μικρότερους χώρους από ένα 5-πορτο, αλλά χάρη στη σχεδίαση του πίσω μέρους, οι χώροι έχουν παραμείνει ίδιοι για τους επιβάτες και το πορτ-μπαγκάζ μεγάλωσε κιόλας κατά 10 λίτρα, φτάνοντας πλέον τα 336 λίτρα, τιμή που πριν από 5 χρόνια αντιστοιχούσε σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η ποιότητα έχει γίνει καλύτερη, ο θόρυβος που φτάνει στα αυτιά των επιβατών είναι λιγότερος και σε γενικές γραμμές είναι ένα πιο προσεγμένο αυτοκίνητο σε σχέση με το παρελθόν. Βέβαια, η σχεδίαση στο εσωτερικό δείχνει κάπως ξεπερασμένη και δεν είναι αυτό που θα περίμενες, αν κρίνεις απ’την εξωτερική του εμφάνιση. Παρ’όλα αυτά, είναι όλα τοποθετημένα κοντά στον οδηγό και εύκολα στη χρήση με σκοπό να τον εξυπηρετούν σε ένα ταξίδι ή μέσα στην πόλη. Ακόμα και η θήκη για το κινητό που προεξέχει πάνω στο ταμπλό για να συνδέεται το smartphone με το ράδιο του αυτοκινήτου. Αν είστε από Βόρεια Ελλάδα ή όπου κάνει κρύο, μπορείτε να έχετε ως εξτρά θερμαινόμενο τιμόνι και αυτόματο ξεθάμπωμα του παρμπρίζ!
Οι τρείς βενζινοκινητήρες που φοράει το νέο i20 Coupe ξεκινούν από τα 1.000 κ.εκ. και φτάνουν μέχρι τα 1.400 με ενδιάμεσα τα 1.250 κ. εκ. Στα 1.250 και στα 1.400 κ. εκ. είναι ατμοσφαιρικοί και αποδίδουν 84 και 100 άλογα αντίστοιχα. Όμως, η έκπληξη έρχεται απ’τον 1.000-άρη τρικύλινδρο που είναι μεν μικρότερης χωρητικότητας, αλλά με τη χρήση τούρμπο φτάνει τα 100 ή τα 120 άλογα, αφήνοντας κατά πολύ πίσω τα αντίστοιχα ατμοσφαιρικά αδερφάκια του σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις. Κι εδώ downsizing με άλλο ένα παράδειγμα 1000-άρη τρικύλινδρου που ξεπερνά σε απόδοση μεγαλύτερους κινητήρες. Κρίμα που ακόμα δεν έχει εμφανιστεί στην ελληνική αγορά. Ο άμεσου ψεκασμού T-GDi συνδυάζεται σωστά με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και στην έκδοση με τους 120 ίππους η σπορ διάθεση του i20 Coupe δεν κρύβεται εύκολα. Ένας σπιρτόζος κινητήρας με καλή κλιμάκωση στο κιβώτιο, σχετικά ελαφρύ αμάξωμα και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά είναι χαρακτηριστικά που δεν περνούν απαρατήρητα και είναι αυτά που ψάχνει ένας νέος, ίσως άπειρος, οδηγός που θέλει να ανακαλύψει πράγματα στην οδήγησή του. Θα του δώσει με ασφάλεια όσα χρειάζεται για να πάει λίγο πιο γρήγορα, παίρνοντας ως ανταμοιβή αυτό το χαμόγελο που έχεις όταν σου αρέσει κάτι το οποίο κάνεις.
Τελικά αξίζει να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο που να σου προσφέρει πολλά, χωρίς να σου ζητάει αλλά τόσα – ή και περισσότερα. Αξίζει να αγοράσεις ένα μικρό αυτοκίνητο που χωράει πολλά, δείχνει ωραίο, μοντέρνο και ποιοτικό, ενώ ταυτόχρονα φεύγει γρήγορα σε μια προσπέραση και δε θα σε προδώσει στο δρόμο με κάποια βλάβη. Σίγουρα δεν είναι το κουπέ που θα ήθελες να πάρεις για να κάνεις κόντρες πρωί-βράδυ ή για να καταπλήξεις τα πλήθη με την απαράμιλλη ομορφιά του. Είναι μια πολύ καλή πρόταση για αυτά που σου δίνει και μια πολύ καλή αφορμή να βολτάρεις συνεχώς εντός ή εκτός πόλης. Το Hyundai i20 Coupe δε θα σ’εγκαταλείψει ποτέ… Αρκεί να του δώσεις την ευκαιρία να το γνωρίσεις!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα
[…] Του Κώστα Μπουλούκη (strivein.gr) […]